Publicité

*

wyterasta

  • Invité
Nouveau Nikon D200 ???
« Réponse #15 le: 05 sept., 2005, 10:26:07 am »
ah ca calme!


Publicité

*

wyterasta

  • Invité
Nouveau Nikon D200 ???
« Réponse #16 le: 05 sept., 2005, 10:27:15 am »
Rumors of the Nikon D200 have been circulating around the web since this time last year but its release seems to be drawing to a close with leaks, mentions in catalogues (its mentioned in this this PDF catalogue from LowePro) and lots of speculation in both online and offline media sources.

Today we were sent a list of its specifications and a photo by a reader who claims to be 'in the know' which we publish here for your perusal. Looks like solid information to us but only time will tell.

The speculation is that this camera could be released in the next few days - with most saying its got a release date of 1 September.

UPDATE - I've just been told from a reasonably reliable source that the Nikon D200 is coming - but that tomorrow (September 1) is NOT the release date. We should expect new Nikon digital camera tomorrow - but the D200 will be a later release according to this source - perhaps in November.

UPDATE IID200-MagazineDigit Weekly magazine has a picture of the Nikon D200 on their front cover and says that they believe it will be released in September or November. Pretty unspecific information but perhaps one of the first mentions of the Nikon D200 in any type of offline media?

Nikon D200 Features

    * Effective pixels - 12.4 million
    * Image sensor - CMOS sensor, 23.7 x 15.7mm size, 12.84 million total pixels
    * Image size - Full Image: [L] 4,288 x 2,848-pixel / [M] 3,216 x 2,136-pixel / 2,144 x 1,424-pixel
    * High Speed Crop Image: [L] 3,216 x 2,136-pixel / [M] 2,400 x 1,600-pixel / 1,600 x 1,064-pixel
    * Sensitivity - ISO equivalency 100 to 800
    * Storage media - CompactFlash™ (CF) Card (Type I/II) and Microdrive™
    * LCD monitor - 2.5-in., 235,000-dot, low-temp. polysilicon TFT LCD with white LED backlighting
    * Exposure metering - 3D Color Matrix MeteringII , Center-Weighted Metering and Spot Metering
    * Exposure Modes - Programmed Auto (Flexible Program possible) [P], Shutter-Priority Auto [A], Aperture-Priority Auto [A] and Manual [M]
    * Interface - USB 2.0 (Hi-Speed)
    * Power requirements - Rechargeable Li-ion Battery EN-EL3a, Quick Charger MH-18a, AC Adapter EH-5 (optional), Multi-Function Battery Pack MB-D200 (optional)
    * Dimensions (W x H x D) - Approx. 157.5 x 121 x 85.5mm (6.2 x 4.8 x 3.4 in.)
    * Weight - Approx. 810g (1 lb 13 oz) without battery and storage media

Nikon D200 Full Specifications

    * DX Format with 12.4 effective megapixels
    * The new CMOS image sensor features high image quality and high-speed 4-channel data output
    * New image processing algorithms combine with optimized analog and digital white balance to produce smoother, more consistent gradations with exceptionally pure color reproduction
    * Continuous shooting: 3 frames per second (fps) at 12.4 megapixels for up to 10 consecutive NEF (Nikon Electronic Format) images; 5 fps for 18 NEF images at 6.8 megapixels
    * 3D-Color Matrix Metering II with ambient light sensor and 1,005-pixel RGB sensor further improves on Nikon’s acclaimed exposure metering system
    * High-speed, high-precision 11-area AF system with 9 cross-type AF sensors deliver quick response and sharp focus, even under the most challenging shooting conditions
    * Two new Adobe RGB color modes further expand professional color space options and also support for sYCC color space
    * Excellent response with instant power-up and ultra-fast 52ms shutter release lag
    * Top shutter speed of 1/8,000 second and flash sync speeds up to 1/250 second
    * Faster read/write speed for the memory card and a USB 2.0 Hi-Speed interface for faster image transfer
    * Large 2.5-inch LCD monitor for easy access to settings and information, as well as clear, flicker-free image preview
    * Creative in-camera effects, Image Overlay and Multiple Exposure
    * Functions such as World Time, automatic rotation of vertical compositions expand possibilities
    * Lightweight, durable magnesium body
    * Full support for Nikon’s Creative Lighting System when used with the SB-800 or SB-600 Speedlights
    * In addition to DX Nikkor lenses, the D200 supports more than 50 AF Nikkor lenses
    * Nikon’s PictureProject software is included, enabling easy control over image adjustment and management
    * Support for Nikon Capture 4 (version 4.3), a software application with the tools to assist the professional photographer
    * NEF (RAW) format for the utmost in versatile, effective image control and correction
    * JPEG and NEF (RAW) Combination Filing System enables simultaneous recording of NEF and JPEG data for the same shot

*

Hors ligne Jean-Christophe

Nouveau Nikon D200 ???
« Réponse #17 le: 05 sept., 2005, 12:03:32 pm »
Merci de respecter au mieux le français sur le forum - c'est quand même une communauté francophone  :):)

*

Franck

  • Invité
Nouveau Nikon D200 ???
« Réponse #18 le: 06 sept., 2005, 09:51:11 am »
1000 Photos sur 1 semaine !!!!  :O
Mais ça fait une photo toutes les 10 minutes !!!
Wouahou ...

*

Hors ligne Jean-Christophe

Nouveau Nikon D200 ???
« Réponse #19 le: 06 sept., 2005, 10:18:47 am »
Citation de: Laurence
1000 photos sur 1 semaine de vacances, bonjour le disque dur
Serait peut-être temps de revenir à l'argentique Laurence ... :cool:

*

Hors ligne Jean-Christophe

Nouveau Nikon D200 ???
« Réponse #20 le: 06 sept., 2005, 14:21:21 pm »
Indépendamment de ta démarche de recherche de la meilleure exposition, plutôt intéressante au demeurant, ce qui m'inquiète c'est d'être obligé de prendre 4 à 5 photos pour être sûr d'avoir la bonne ?? Le mode auto du D70 est-il déficient à ce point ?

*

Hors ligne Jean-Christophe

Nouveau Nikon D200 ???
« Réponse #21 le: 06 sept., 2005, 16:23:48 pm »
Citation de: Laurence
Le mode auto est peut être très bien mais alors mon compact était bien aussi, pas besoin de D70 !
Je te taquine ... mais tu as raison, l'automatisme n'aura pas notre peau ! :)

Nouveau Nikon D200 ???
« Réponse #22 le: 06 sept., 2005, 20:48:29 pm »
Citation de: Laurence
Le mode auto est peut être très bien mais alors mon compact était bien aussi, pas besoin de D70 !
mode Auto:Automatique donc le petit Nini D70 y' fait c'qui l'veux :lol: :lol: :lol:
donc tu oublies le mode Auto et tu prends mini le mode P où tu as pas mal de possibilités :D
:cool:

*

CHarlot

  • Invité
Nouveau Nikon D200 ???
« Réponse #23 le: 06 sept., 2005, 22:04:27 pm »
bonjour a tous...

voila, apres 2 semaines de vacances, j'ai les memes reactions que Laurence...
pas loin de 1000 photos moi aussi, tout ca pour essayer mon nouveau cailloux...
simplement que tous les reglages ne sont pas facile a faire du 1er coup et le mode auto n'est pas concluant a 100%, surtout avec un soleil de plomb en bord de mer...pas facile de ne pas cramer le ciel...

mais j'en reviens au sujet principal:
un D200 pour noel???
je m'applique tout de suite a ecrire ma lettre au pere noel :D

*

pierremed

  • Invité
Nouveau Nikon D200 ???
« Réponse #24 le: 17 sept., 2005, 15:15:31 pm »
Tout ce que vous avez pu lire sur le D200 est bidon... y compris les photos ;-)

Aucune info de Nikon à ce jour... pas même une date de présentation!

Après, celà m'étonnerait fortement que Nikon se lance dans un capteur full-frame (ils n'arriveront pas à concurrencer le nouveau Canon D5 niveau tarifaire s'ils s'engagent dans cette voie!).
Et puis, à tous les possesseurs de reflex numérique Nikon: ne vous êtes vous pas adaptés au coeff multiplicateur de 1.5?
Il serait dommage, à mon sens que Nikon revienne en arrière alors que vous vous êtes équipé en objectifs conséquents!

Après pour les problèmes d'expo: utilisez la mesure centrale pondérée; je ne connais que ça... et ça marche plutôt bien!

Nouveau Nikon D200 ???
« Réponse #25 le: 18 sept., 2005, 14:18:14 pm »
voilà un internaute bien au courant .
pourquoi Nikon n'arriverait il pas au même capteur que la concurence?à sa sortie le D70 était bien meilleur que l'appareil en plastique sorti un ou deux mois avt(c'est pour cette raison que je ne l'avais pas acheté).
en ce qui concerne les objectifs ,pierremed ignore peut être que les autres vont aussi sur les appareils numériques et qu'ils sont en plus trés bons.
en tout cas,je n'aurai pas à changer si je renverse la vapeur et me tourne vers l'argentique :D(scoop???)
mais c'est pas pour de suite :lol: :lol: :lol:
courage mes fréres l'attente vaut le coup ;)
:cool:

*

pierremed

  • Invité
Nouveau Nikon D200 ???
« Réponse #26 le: 18 sept., 2005, 14:30:59 pm »
Pour les objos, je parlais surtout des grand-angles qui sont vraiment très grand-angle sur le numérique (après pour la qualité, je ne préjuge pas, je suis nikoniste convaincu!) et par conséquent plus cher à l'achat.

Après en ce qui concerne le capteur, si tu lis bien, je ne parle pas de qualité!!!! Je parle de PRIX .barre
En effet, je précisais que Canon avait de l'avance sur notre chère marque en ce qui concerne les capteurs FF et commençait déjà à baisser ses tarifs (5D annoncé pour fin Octobre pour "seulement" 3500€ comparés aux 8000€ je crois de leur autre boitier FF).
Il ne faut pas se leurer (enfin je crois)... Canon a toujours été moins cher que Nikon!

Où serait l'avantage financier de Nikon de sortir un boitier encore plus cher (que celui de Canon)?

Vous me direz, il y a l'exemple du D70 qui tourne bien, l'avenir nous dira si Nikon a tenu le pari et si ça a fonctionné!

*

pierremed

  • Invité
Nouveau Nikon D200 ???
« Réponse #27 le: 18 sept., 2005, 17:52:29 pm »
ouais, j'me suis mal exprimé ;)

Ce que je voulais dire dans un "mauvais français": pour faire un grand angle équivalent 28 par ex., il faut un 18 mm en numérique("qui est plus grand-angle")

P'tain je parle français comme une vache espagnole!

Publicité